INSTER zapewnia przyjazną dla środowiska elastyczność, a także zwinność, dynamikę jazdy i płynną łączność. Kompaktowy charakter samochodu sprawia, że zapewnia on większą wydajność w porównaniu z większymi modelami.
Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz zastosowano zrównoważone materiały. Nadwozie INSTERA zostało pokryte czarnym lakierem pochodzącym z recyklingu o wysokim połysku, który zastępuje pigment sadzy tradycyjnie stosowany w czarnym lakierze, barwnikiem uzyskanym ze zużytych opon pochodzących z recyklingu. Wewnątrz zastosowano przetworzony politereftalan etylenu (PET) z butelek oraz materiał biopolipropylenowy ekstrahowany z trzciny cukrowej.
Dzięki wiodącemu w segmencie przewidywanemu zasięgowi 355 km (WLTP) – na jednym ładowaniu w modelu Long-Range – INSTER na nowo definiuje możliwości małego miejskiego pojazdu elektrycznego, zapewniając imponującą elastyczność przy szacowanym zużyciu energii na poziomie 15,3 kWh/100 km (WLTP).
Korzystając ze stacji ładowania dysponującej prądem stałym (DC) o mocy 120 kW, INSTER może w optymalnych warunkach uzupełnić energię od 10 do 80 procent w około 30 minut. INSTER jest również standardowo wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, dostępny jest też system podgrzewania akumulatora i wysokowydajna pompa ciepła.
Zewnętrzna i wewnętrzna funkcja Vehicle-to-Load (V2L) zapewnia zasilanie urządzeń zewnętrznych (110 V/220 V), umożliwiając ładowanie dwukierunkowe bez konieczności stosowania dodatkowego osprzętu. Dzięki temu klienci mogą swobodnie korzystać lub ładować urządzenia takie jak rowery elektryczne, hulajnogi czy sprzęt kempingowy.
Zaawansowana technologia i funkcje zapewniające wygodę
Oprócz zasięgu i ładowania, INSTER oferuje bogactwo najnowocześniejszych technologii, w tym wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. INSTER jest także wyposażony w 64-kolorowe oświetlenie nastrojowe LED, cyfrowy zestaw wskaźników, otwierany za jednym dotknięciem szyberdach i dostępność funkcji Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).
Oferowany jest także asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) i podążanie na pasie ruchu (LFA), a także aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), asystent bezpiecznego wysiadania (SEW), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej 1.5 (HDA 1.5), inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA), monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), informacja o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA) i system monitorowania tylnej kanapy (ROA).
Czujniki parkowania (PDW) z przodu i z tyłu oraz kamera cofania (RVM), zapewniają lepszą widoczność podczas manewrowania.
W przyszłości do rodziny INSTER dołączy dodatkowy wariant o nazwie INSTER CROSS, wyróżniający się bardziej charakterną stylizacją zachęcającą do eksplorowania natury. Szczegóły zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Dane techniczne – Hyundai INSTER
Wymiary (mm): Długość: 3 825, rozstaw osi: 2 580, szerokość: 1 610, wysokość: 1 575
Przestrzeń nad głową (mm): Z przodu: 1 028 (z oknem dachowym: 987); z tyłu: 982
Przestrzeń na nogi (mm): Z przodu: 1 050, z tyłu: 862
Pojemność bagażnika (VDA): 280 litrów (do 351 litrów po przesunięciu tylnych siedzeń)
Maksymalny rozmiar kół: 205/45 R17
Dostępne felgi: 17-calowe aluminiowe, 15-calowe aluminiowe, 15-calowe stalowe z osłonami
Bateria: Standard: 42 kWh / Long-Range: 49 kWh
Napięcie: Standard: 266 V / Long-Range: 310 V
Moc maksymalna: Standard: 71,1 kW (97 KM) / Long-Range: 84,5 kW (115 KM)
Prędkość maks. Standard: 140 km/h / Long-Range: 150 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: Standard: 11,7 s / Long-Range: 10,6 s
Przewidywany zasięg (WLTP): Ponad 300 km (Standard), Docelowo 355 km (Long-Range z 15-calowymi felgami)
Przewidywane śr. zużycie energii: 15,3 kWh / 100 km (z 15-calowymi felgami)
Ładowanie AC: 11 kW
Czas ładowania AC: Standard: 4 godziny (11 kW), Long-Range: 4 godziny 35 minut (11 kW)
Ładowanie DC (10-80%): 30 minut (oba modele; w optymalnych warunkach przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC o mocy 120 kW)
Systemy bezpieczeństwa ADAS:
System kamer 360 stopni (SVM), asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA-R), system wyświetlający widok z martwego pola ( (BVM), asystenta unikania kolizji czołowych 1.5 (FCA 1.5), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), podążanie na pasie ruchu (LFA), aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), asystent bezpiecznego wysiadania (SEW), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej 1.5 (HDA 1.5), inteligentny asystent ograniczeń prędkości (ISLA), monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), informacja o odjechaniu poprzedającego pojazdu (LVDA), system monitorowania tylnej kanapy (ROA), czujniki parkowania (PDW) przednie i tylne, kamera cofania (RVM).
*Specyfikacje dotyczą europejskiego modelu Hyundai INSTER. Funkcje, technologie i deklarowane dane mogą się różnić w zależności od rynku.